Een belangrijk onderdeel van de gebruikservaring van een website is snelheid. Er zijn waarschijnlijk weinig mensen die wachten een plezierige bezigheid vinden. Om die reden nemen zoekmachines zoals Google Search en Bing de snelheid van een website mee als factor voor de ranking van een website. Een trage website kan ervoor zorgen dat je concurrenten hoger scoren. Waar valt winst te halen? Wij leggen de vinger op de zere plek.
Als de laadtijd van een website oploopt van 1 naar 3 seconden, stijgt de kans dat een bezoeker afhaakt met 32 procent. Wanneer de laadtijd van 1 naar 5 seconden oploopt, wordt de kans zelfs 90 procent hoger, zo blijkt uit onderzoek van Google.
Een paar feitjes over laadtijden en bezoekers op een rij:
Er kunnen tientallen, zo niet honderden oorzaken zijn voor een trage website. Het begint allemaal bij de manier hoe deze gebouwd is: is de programmatuur inefficiënt of wordt er veel onnodige extra data ingeladen? Maar vergeet ook zeker niet dat hosting een belangrijk onderdeel is: een paar tientjes per jaar beknibbelen op hosting kan je onderaan de streep nog duur komen te staan.
Een aantal voorbeelden van mogelijke vertragende factoren:
Het is van tevoren niet precies te zeggen wát er moet gebeuren om de snelheid van je website te verbeteren. Daar is het snelheidsrapport immers voor. Sommige bevindingen zal je zelf kunnen aanpakken, bij andere kunnen wij (of een ander webbureau) je hoogstwaarschijnlijk helpen. We zullen in het rapport een schatting van eventuele kosten zetten, zodat je weet waar je op moet rekenen.
Dominique Pijnenburg van Noeste IJver kan je meer vertellen over de mogelijkheden en prijzen.
Stuur een mail naar
dominique@noesteijver.nl
Of bel
+31 (0)13 782 013 0