Een illustratie, logo, icoon, of zelfs de visie van jouw bedrijf tot leven brengen; het kan met (web)animaties. De animatie kan zich eenmalig afspelen of kan oneindig blijven herhalen in een loop. De basis hiervan is een grafische illustratie, logo of icoon die schaalbaar is. Deze wordt tot leven gebracht met speciale software en kan worden geüpload naar je website.
Een webanimatie kan een infographic zijn en iets uitleggen over een onderwerp, maar het kan ook puur esthetisch zijn. Het verrijkt je website en maakt deze dynamischer.
Als pagina lader of als een subtiel accent is het mooi om een logo of icoon te animeren. Het voegt veel toe aan een website die vaak alleen tekst en afbeeldingen laat zien.
Een geïllustreerd beeld die de propositie van je bedrijf laat zien geeft een beeld bij wat je doet. Als deze ook nog eens geanimeerd is en in bestandsgrootte compact is, dan is dit een echte aanwinst voor je website.
3. Animatievideo of interactieve video’s
Een groter of complexer verhaal vertellen is ook mogelijk. Denk aan een jaarverslag, (interactieve) gebruiksaanwijzing, of je missie en visie in een animatievideo. Voor je website is het wel beter om zo’n soort animaties te publiceren op YouTube of Vimeo. Webanimaties zouden te zwaar worden, omdat dit soort filmpjes vaak voorbij de 15 seconden gaan.
Een volledige animatie (die je doorgaans op YouTube publiceert) kent een omvangrijker traject. Dit kan per situatie verschillen. Neem contact met ons op voor de mogelijkheden.
Vaak is het lastig om een webanimatie zelf te plaatsen, omdat je meerdere bestanden krijgt die met elkaar te maken hebben. Met het online plaatsen kunnen we je dus ook helpen. Onze technische mensen draaien hun hand er bijna niet voor om, om de animatie op je website te krijgen. In dit geval hangt het wel af op welke software je website draait. Onze voorkeur gaat uit naar WordPress.
Roel Boonen van Noeste IJver kan je meer vertellen over de mogelijkheden en prijzen.
Stuur een mail naar
roel@noesteijver.nl